lördag 10 mars 2012

En händelserik vecka

Vet att jag inte skrivit på ett tag. Jag tänkte dock skriva lite om min vecka och börjar väl från början.
Måndag var ingen bra dag - hade morgonpasset som jag i och för sig tycker om men utan att bryta sekretessen kan vi väl säga att det inte var en dag då jag och barnen var på samma planhalva. När jag väl slutade kunde jag inte fort nog komma hem - helt utpumpad. När jag väl kommit hem var det bara en kort vila för att sedan åka tillbaka och möta sonen för att ge honom gitarren så han kunde gå på gitarrlektionen och efter att ha spenderat ca 45 minuter i bilen på att först invänta hans lektionstid och sedan att han spelat klart bar det hem igen en kort stund. Körde efter en alldeles för kort vila dottern till Ludvika för teorilektion på körskolan - som var INSTÄLLD - hem igen då och jag lovar att jag var hjärndöd den kvällen. Enda höjdpunkten var min favvoserie på kanal 8 nämligen The Mentalist kl. 20.00
Tisdag  var hyfsad på jobbet och sen hade vi avdelningsmöte på jobbet vilket innebar en arbetsdag som började kl. 8.30 och slutade kl. 20, en hel del timmar blev det alltså. Avdelningsmötet var i alla fall bra även om vi inte hann allt vi tänkt oss. Vi ägnade oss åt att fixa miljön på vår avdelning, vi har fått en bokhylla donerad till oss som vi satte ihop och ställde som avskärmare i lekhallen - det blev så bra! miljön kändes genast mycket lugnare. Vi fick till och med beröm av en kollega när hon tittade in, hon gillade det vi gjorde. Tänk vad det värmer att få några positiva kommentarer! När slutade hade jag bråttom hem, missade början på The Mentalist men hann se det mesta, tur man bara har ca 5 minuter hem från jobbet.
Onsdag var det dags för morgonpass på jobbet igen. Dagen var ganska bra och att höra positiva kommentarer från föräldrarna är så härligt. Efter jobbet åkte jag hem och bara tog det lugnt, fikade med sonen och vilade lite. På eftermiddagen bar det av tillbaka till jobbet för möte - det är dock inget jag har lust att ta upp här, kan säga så mycket som att jag inte mådde bäst när jag åkte hem igen. Sonen hade fotbollsträning så när mitt möte var slut hade jag lite tid kvar så jag, och min underbara kollega som hjälpte mig, satte upp markeringar för gåslingan till Hasaloppet på jobbet på torsdagen. När vi gjort det gick jag upp och såg slutet på sonens fotbollsträning och sen bar det iväg hemåt. Bäst på hela dagen var nog The Mentalist - för den stunden kunde jag släppa allt annat som for omkring i skallen.
Torsdag visade sig bli en dramatiska dag & kväll.
* På jobbet var det dags för Hasaloppet. Och det är så kul! Barnen har så roligt, en del åker skidor på en slinga och andra går en slinga och sen får de medalj och blåbärssoppa. I år fick de även bulle och banan som vi fått sponsrat från Coop Nära Nyhammar och Ica Nära Grangärde Torg - STORT TACK till dem!!! det var väldigt uppskattat hos barnen.
* När jag slutade jobbet hann jag lagom hem för att skjutsa dottern till ridningen. När jag och gubben sen kom in från stallet hade dottern ringt flera gånger och jag ringde upp - hon hade åkt av hästen och fått den över sig och ville att jag skulle hämta. Jag tog med mig gubben mot dotterns önskan. När vi kom till ridhuset kunde hon inte ens gå själv utan hade fått hjälp av Lotta att komma ut till stallhallen. Gubben körde hem mig och bytte om och packade ombyteskläder till dottern sen bar det av till Falu Lasarett och Akuten. Jag var så orolig hela kvällen och när gubben väl ringde på natten var jag helt slut. TACK Lotta för att du finns! Utan dig hade jag nog gått upp i limningen under kvällen. Hon har en spricka i bäckenbenet och är ganska mörbultad men inga fel på nacke och ingen hjärnskakning. Jag är så tacksam för att det inte gick värre med tanke på att det inte ringdes ambulans utan de reste henne upp i ridhuset - tänk om nacken varit av! USCH mår illa bara jag tänker på det. Nu går hon på kryckor för att avlasta bäckenbenet och äter starka värktabletter, Lillskruttan.
Fredag - jobbade stängning och efter en ganska sömnlös natt var det ganska skönt att det var en väldigt lugn dag på jobbet. Vi hade inte så många barn idag utan hade en liten grupp att upptäcka, utforska och leka tillsammans med, de fick även möjlighet att finna nya kompiskonstellationer. En av de skönaste stunderna denna dag var nog när en förälder talade om att hon tyckte att vi på avdelningen gör ett superbra jobb, det värmde verkligen att få höra.
Nej nu får det räcka en stund. Jag har i alla fall konstaterat att jag nog får försöka skriva oftare eller välja händelser att skriva om MEN denna vecka var det mycket så jag klämde in allt. SeYa!!//Katta

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Kul att se och läsa din blogg!
    Ang S skada och det händelseförloppet kan jag bara säga att hade jag varit där när det hände hade jag ringt efter ambulans! Fattar inte att de vågade resa henne upp efter att hästen hamnat ovanpå henne och inte rest sig av sig själv... Undrar hur lång tid S låg under hela hästens kroppstyngd? Tur i oturen att skadan inte var värre, jag trodde att det var både benbrott och muskelavslitningar när jag hjälpte henne ut. Ha en skön lördagskväll nu! Kram <3

    SvaraRadera